Cum să îți demotivezi un angajat bunicel

Trebuie să încep cu afirmația că eu cred că sunt un angajat bunicel. Nu cel mai bun, nu cel mai rău, dar destul de bun încât să mi se dea încrederea de a lucra pe niște proiecte un pic complicate. Mai există varianta în care nu au alternative, dar nu ne uităm la așa prostii.

Cred că unul din motivele pentru care am ajuns aici este acela că dacă văd o problemă undeva și știu că se poate mai bine, atunci îmi iau săpăliga și mă duc la lucru, cu fața naivă a celui ce crede că suntem datori măcar să încercăm. Dacă o dau în bară..asta e… îmi înghit gălușca, îmi învăț lecția și încerc mai departe.

În ideea asta, orice complicare inutilă a unui lucru mi se pare o pierdere incredibilă de timp în care am putea face lucruri mai bune. Nu pot sta pe curul meu și să tac. Săptămâna trecută, într-o întâlnire cu niște capete ( a se citi ”directori/manageri/heads of…”) i-am rugat ca atunci când iau decizii care mă impactează direct într-un proiect pentru că îmi schimbă oamenii cu care colaborez direct, mai bine să stăm înainte la masă, să povestim cu toții și să nu tot împingem telefoane de la unul la altul, doi câte doi, în funcție de cum aflăm și care ne sunt legăturile directe în context, căci mi se pare o mare risipă de timp și energie.

În loc să îmi zică bine, bine, da, da și să mă ignore pe viitor, cum mă așteptam eu să se întâmple, capul mi-a făcut share la un PPT cu ierarhia din corporație și mi-a arătat unde sunt eu, unde e el și câte căsuțe sunt între noi. Eu eram ultima căsuță de sus în jos.

Știți ce face asta unui angajat bunicel pe care îl doare undeva ce funcție are, ce ierarhii sunt pe hârtie și de a câta căsuță e el de sus în jos? Îl face să se trezească luni și să vrea să stea cuminte în căsuța lui. Ăsta e ultimul lucru pe care eu l-aș vrea de la un angajat bunicel. Poate de aia nu am ajuns niciun cap până acum…

 
PS: Hai măi că nu am vorbit serios. După un week-end lung, de luni vin cu foarfeca la serviciu și mă apuc de tăiat găuri în cutii.

article-0-194DAFE5000005DC-828_306x423

4 thoughts on “Cum să îți demotivezi un angajat bunicel

Dă-ți cu parerea

