O înghețață cu toping de frustrare

O mămică rubicondă bine își ia copilul de unu-doi ani în brațe, se pune cu greu în toboganul cel mai înalt din parc și se dă pe tobogan. De pe margine un copilaș cam de aceeși vârstă vrea și el pe toboganul cel mai înalt. Mămica lui, un pic rușinată, îl ia de mânuță și urcă cu el pe tobogan. Se pune cu greu la capătul toboganului și își dă drumul cu copilul în brațe.

Pe de o parte am avut emoții pentru tobogan, pe de altă parte m-am gândit ce tari îs tănțicile astea că nu le pasă de nimic , pe de altă parte m-am gândit ce penale sunt, pe de altă parte m-am gândit ce prunci fericiți o să aibă și după aia mi-a rămas un gând care nu mi-a dat pace un timp.

Frustare. Mai știți frustarea aia care vă făcea să vă chinuiți până vă dureau degetele să vă desfaceți înghețata pe băț pentru că vă tot aluneca plasticul ăla nenorocit? Sau nervii că nu te puteai da pe bicicletă ca vecinii și nici de picai de o sută de ori nu te lăsai?

Copiii ăstia nu o să știe ce e frustarea. Frustarea aia bună care te face să te enervezi și fie să nu te lași până nu reușești, fie să îți cauți alt lucru care să te bucure. Mama, din toată dragostea ei mare și cu cele mai bune intenții, o să îi dea pe orice tobogan, o să îi ridice repejor de fiecare dată când cad, o să le deschidă înghețata repede repede, o să le taie carnea în farfurie, o să le ia numai papuci cu scai, o să îi scape repede de plictiseală, o să îi certe pe copiii care le-au luat mingea, o să meargă să vorbescă cu învățătoarea să o roage să le dicteze mai rar problema la test…

Mi-e teamă că îi stricăm și îi handicapăm cu iubirea și grija noastră. Nu îi lăsăm de mici să învețe ce e frustarea și să își găsească mecanismele cu care să îi facă față. Mi-e teamă că asta o să îi lovească rău de tot, mai ales în adolescență.

La naiba! De mâine nu le mai desfac înghețata. Să o sfășie cu dinții dacă o vor cu adevărat.

 

6 thoughts on “O înghețață cu toping de frustrare

  1. Eu cred ca exista o diferenta intre a-ti ajuta copilul sa ajunga la nivelul 7 daca e la nivelul 6 si a-l ajuta sa ajunga la nivelul 7 direct de la nivelul 2 sau 3. In prima situatie, ii acorzi ajutorul necesar sa capete incredere ca a doua oara sa poata incerca si singur, in a doua situatie, ii legi sireturile, ii dai para malaiata, il tii de manuta la orice pas, il ridici, il impingi, ca sa experimenteze si odorul succesul, ca de, asa o sa capete incredere in sine si motivatie. Unfortunately, WRONG! Sa-l treci de la nivelul 3 la nivelul 7 inseamna sa-l privezi de toate experientele necesare sa ajunga vreodata la increderea in sine si motivatie interioara. De perseverenta, sa nu mai zic. Io zic asa: copil nefrustrat, mamica frustrata forever, mai ales cand va fi nevoita sa il intretina pana la 40 de ani si sa puna fiecare banut de vacanta, pantofi, genti, masina noua deoparte, numai sa-l trimita odata in garsoniera, sa scape de el!

    Like

  2. Si eu m-am dat de vre-o doua ori cu al meu in tobogan, dar ca sa ne distram impreuna, se dadea singur de ceva vreme, e drept ca nu in cel mai inalt ci in cel mai mic :)), era mai ieftin daca il rupeam si trebuia inlocuit :)). Insa da, as putea sa il las sa isi taie/ sfasie carnea singur 😜

    Like

Dă-ți cu parerea

